De Bijbelclub - Reisverslag uit Gordons Bay, Zuid-Afrika van Tirza & Judith - WaarBenJij.nu De Bijbelclub - Reisverslag uit Gordons Bay, Zuid-Afrika van Tirza & Judith - WaarBenJij.nu

De Bijbelclub

Blijf op de hoogte en volg Tirza & Judith

28 September 2012 | Zuid-Afrika, Gordons Bay

Vanaf de bank, met een prachtig uitzicht op de bergen, schrijf ik dit verslag met een warme bak thee. Deze week is er veel regen gevallen, dus zijn we niet weg geweest om iets te bezoeken. Vandaag wil ik jullie iets vertellen over de Bijbelclub.

Woensdag 26 september, allebei staan we op het rooster om van 15.00-17.00 uur mee te gaan met Lydia naar de Bijbelclub. Op drie verschillende plekken wordt er Bijbelclub gegeven, en vandaag gaan we mee naar Vlakteplaats. Voor Tirza de eerste keer, voor mij de tweede keer.
Nadat we knutselspullen, fruit en de gitaar in de auto hadden gedaan, konden we gaan. Eenmaal daar aan gekomen, werden we opnieuw met de regenbui van afgelopen dagen geconfronteerd. Niet dat het weer hard regende, maar de kuilen in de weg waren nu volgelopen met water. We stopten even om te kijken hoe we het beste konden rijden, en zijn er uiteindelijk gewoon dwars doorheen gegaan!
Onderweg kwamen we al kinderen tegen die hard achter ‘de goeie hoop kar’ aanrenden. Toen we aankwamen bij het huisje waar de Bijbelclub zou plaatsvinden zaten er al kinderen op ons te wachten.
Lydia deelde de stickers uit die zij elke keer als zij aanwezig zijn op hun kaartje krijgen. Bij vijf stickers mogen ze dan een presentje uitkiezen. Terwijl Lydia daarmee bezig was, maakte Tirza en ik ondertussen wat foto’s van de omgeving, en ook namen we een kijkje bij een vrouw in de keuken die vetkoek aan het maken was.

Nadat Lydia klaar was met stickers plakken zijn we gaan zingen met de kinderen. De kinderen vinden het erg leuk om een liedje uit te mogen kiezen. Van klein tot groot, iedereen zingt hard mee! Na het zingen en het bidden was er een knutselwerkje voor de kinderen. De kinderen zijn er gefocust op wat ze niet mogen doen. Als er gevraagd wordt moet je doen met je handen, dan is het antwoord ‘je mag niet stelen’, ‘je mag niet iemand slaan’. Door middel van dit knutselwerkje willen we de kinderen op het positieve wijzen. Wat kan je doen met je handen? ‘Je kan iemand helpen’, ‘Je kan voor iemand bidden’. De kinderen mochten plaatjes bij het juiste lichaamsdeel plakken, en daarna alles inkleuren. Na het knutselwerkje hebben we de Bijbelclub afgesloten met het ‘Onze Vader’. Net als de vorige keer, staan we in een kring en geven we elkaar een hand, en bidden met we met elkaar het Onze Vader in het Afrikaans.

Onse Vader wat in die Hemele is,
laat u Naam geheilig word.
Laat u Koninkryk kom.
Laat u wil geskied,
soos in die Hemel net so ook op die aarde.
Gee ons vandag ons daaglikse brood,
En vergeef ons ons skulde,
soos ons ook ons skuldenaars vergewe.
Lei ons nie in versoeking nie,
maar verlos ons van die Bose.
Want aan U behoort die Koninkryk
en die Krag en die Heerlikheid,
tot in ewigheid.

Amen

• 28 September 2012 - 13:49

Janneke:

Ha meid,

leuk om weer een verslagje van je/jullie te lezen! Leuk om ook je foto's en verhaaltjes op fb. tegen te komen!!! Tis: maybe zou je in je vrije tijd wat op de gitaar kunnen leren, zodat je straks als een prof de kids kan begeleiden...?!

liefs van ons allemaal maar weer..

• 28 September 2012 - 22:26

N. Van Horssen:

Hallo Thirza en judith,

Zojuist jullie verslag van de bijbelclub gelezen. In gedachten zie ik jullie samen bezig met zingen, vertellen en knutselen tussen die zwarte kroeskoppies! Ik vond het Onze Vader in het Suid-Afrikaans erg mooi. Je kunt als je straks weer terug komt Annelien en Wieger ook wel assisteren bij de bijbelclub in de Afrikanenbuurt in Rotterdam!
    Vanmorgen je zus Jessica nog gesproken. Bakker Voordijk bestaat 5 jaar, maar dat zul je wel weten.
    Vorige week gratis 4 tompouzen bij 10 euroaan boodschappen. Ik denk dat op zondagmorgen uit de kerk half Ridderkerk aan de tompoes zat!!
    Succes met alles en ontvang de groetjes van je vroegere overbuurtjes uit de Pelikaan uit Ridderkerk!!

• 28 September 2012 - 22:27

N.van Horssen:

Hallo Thirza en Judith,

Zojuist jullie verslag van de bijbelclub gelezen. Mooi hoor, in gedachten zie ik jullie zo samen bezig tussen al die zwarte kroeskoppies!! Als je straks terug komt kun je Annelien en Wieger op de bijbelclub in de Afrikanenwijk in Rotterdam assisteren. Het Onze vader in het Suid-Afrikaans vond ik heel mooi.
    Wonen die mensen echt in die huisjes die op een van die foto"s staan ?
    Vanmorgen Jessica nog even bij de bakker gesproken. Bakker Voordijk bestaat 5 jaar, maar dat zul je wel weten! Vorige week