Week 4 - Reisverslag uit Gordons Bay, Zuid-Afrika van Tirza & Judith - WaarBenJij.nu Week 4 - Reisverslag uit Gordons Bay, Zuid-Afrika van Tirza & Judith - WaarBenJij.nu

Week 4

Blijf op de hoogte en volg Tirza & Judith

06 Oktober 2012 | Zuid-Afrika, Gordons Bay

Deze week was het hier Holiday! Na wat regenachtige en koude dagen mocht toch gelukkig het zonnetje nog door komen de laatste dagen. Een middagje zijn we lekker met de kinderen naar het strand geweest. Het was wel een beetje bewolkt maar de kinderen vonden het heerlijk! Als ze een dagje uitgaan dan is dit echt een feestje voor hun, ze renden gelijk al het water in en speelde leuk! Als afsluiting hadden we een heerlijk softijsje getrakteerd! Ook is het gewoon nodig wanneer zij even buiten het terrein van het Goeie Hoop Huis zijn. Al is het maar voor even. We hadden dus één meid meegenomen naar het winkelcentrum en zij vond dit natuurlijk geweldig, ze keek haar ogen uit! En wij genoten ook! Ook hebben we deze week onze laatste Afrikaanse les gehad. Totaal zijn het er 3 geweest. Erg leuk en leerzaam om dit te hebben gehad. Je leert hoe je het uit moet spreken, hoe je het schrijft enzovoorts. Ook wat je niet mag zeggen: als het gaat over je gat (alleen als je een gat kunt aanwijzen in de tuin), kont, poes en naaien hierbij hebben zij dus andere opvattingen (wat je zelf goed kunt bedenken). Ook moet je niet tegen iemand zeggen: ek vind jou baie aardig, want dit betekent dus het tegenovergestelde. Baie handig om te weet dus!;). Ook is er een middag geweest waarbij 3 aunties, waarvan een veldwerker hier die hoopt te gaan trouwen, met de kids zijn gaan winkelen voor kleding voor de trouwerij! Wat hebben ze daar ook van genoten zeg! Het is erg snel gedaan in een middag voor 15 kinderen kleding uit te zoeken! Nadat we het avond eten gehad hadden, hadden al de kinderen hun new clothes aan getrokken. Dit kwamen ze boven aan ons showen! So great! Ze waren zo trots op hun zelf! Het was echt leuk! En vooral met die danspasjes erbij! Ook hebben we deze week een gezellige ‘’Ladys night out gehad’’! Dit omdat één van onze collega’s volgende week weg hoop te gaan. Zaterdag hebben we een mooie route gereden richting Franschhoek. Zo een mooie omgeving was het! Iedere keer weer een ander uitzicht! Ook hebben we gezellig nog een marktje bezocht en wat winkeltjes. Wat betreft over onze schoolwerkzaamheden: wij zijn hier hard mee bezig en de Afrikaanse/Engelse dossiers aan het vertalen. Alles sal regt kom!

En precies vandaag wanneer ik dit verslag plaats zitten we hier al een MAAND! Het gaat baie snel!

Baie dankie vir het kyke en lese!

• 06 Oktober 2012 - 23:34

Mieke:

Ha Tirz en Judith,

Leuk om jullie verslag weer te lezen. Dat de kinderen zo genoten hebben van het strand
    en winkelen, voor eigenlijk zo vanzelfsprekend.
    Wat zien de meisjes er schattig uit in hun jurkjes en de jongens in 3-delig costuum.
    De foto's waren erg mooi. Prachtig kerkje. Mooi het meer met de bergen.
    Hopelijk gaat de zomer bij jullie aan breken. Hier is het echt herfst, regen en regen.

tot horens maar weer,

Groetjes GMR

• 08 Oktober 2012 - 09:23

Johan Marianne En Sophie:

Hey Joetha en Tirza,

Leuk om weer een stukje van jullie te lezen, en fijn om te horen dat jullie het goed naar je zin hebben.
    Echt leuk om te horen dat de kinderen zo genieten van de uitjes.
    Wat gaat de tijd hard he dat jullie er nu al weer een maand zijn!

Geniet ervan!

Groetjes,

Johan Marianne en een dikke knuffel van Sophie

• 08 Oktober 2012 - 10:00

Mawaya Family:

Ha Juud en Tirza,

dat is alleen maar genieten daar, voor de kids en voor jullie!
    Ze zien er geweldig uit in hun nieuwe kleren, en jullie ook op het afscheidsfeestje. Jammer dat er nu weer zo'n heerlijk pizza voor aangesneden moet worden...

Paul is worried about the school task... are you really working on it??

Paul, Thea, Sibongire, Joël en Joshah

• 08 Oktober 2012 - 20:40

N.van Horssen:

Hallo Thirza en Judith,

Heb weer genoten van jullie belevenissen daar in dat verre Africa!! Wat een prachtige foto"s,wat een mooi landschap. Maar ook van de kinderen, wat fijn dat je zo op die manier wat voor hen kunt betekenen.
    Ze zijn denk ik weinig gewend en dus al gauw blij te maken!
    Kun je je al een beetje verstaanbaar maken? Onvoorstelbaar dat je er nu alweer een maand bent! Wat gaat de tijd toch snel! Heb je geen last gehad van heimwee naar ons kikkerlandje? Ik vind het knap als ik lees wat jullie daar allemaal doen, petje af hoor!!
    Succes met al jullie werkzaamheden, ontvang de hartelijke groetjes van Fam. van Horssen.

• 08 Oktober 2012 - 22:13

Tirza & Judith :

@ N. van Horssen

Wat leuk dat u steeds reageert op de verslagen!
    Dat waardeer ik zeer!

Het wat betreft het rijden van de vorige keer waar u naar vroeg...
    Hier rijden we links en het stuur zit ook links.
    Ook zijn er hier andere regels wat betreft het verkeer..
    Maar hieraan zijn we nu wel gewend gelukkig hor!

Ja het is echt super hier!
    Engels gaat ook steeds met de dag vooruit!
    Als je iets niet weet wat het betekent dat vragen we gewoon hoe zeg je dit in het Engels, en de oudere kinderen verstaan je dan wel!
    Maar het gaat echt wel goed gelukkig!
    Last van heimwee hebben we nog niet gehad gelukkig!
    De tijd gaat zo snel echt ongelofelijk!

Ja dank u wel hor, en de groetjes thuis!

• 09 Oktober 2012 - 21:48

Matthijs En Emmie:

Hoi Thirza (en Judith),

Leuk om te lezen, we volgen jullie al een paar weken :). Het is grappig om te zien dat jullie taaltje veranderd van Nederlands naar een mix van Nederlands, Engels en Zuid-Afrikaans, zo te zien wel leerzaal dus!
    We vinden het knap dat jullie je daar goed redden, geniet er vooral veel van.

Groeten, Matthijs en Emmie