De tweede stage week alweer.. - Reisverslag uit Gordons Bay, Zuid-Afrika van Tirza & Judith - WaarBenJij.nu De tweede stage week alweer.. - Reisverslag uit Gordons Bay, Zuid-Afrika van Tirza & Judith - WaarBenJij.nu

De tweede stage week alweer..

Blijf op de hoogte en volg Tirza & Judith

22 September 2012 | Zuid-Afrika, Gordons Bay

Deze week kregen wij meer verantwoordelijkheid op ons. Dit omdat wij nu voor een aantal dingen alleen stonden. Ook hebben wij deze week voor het eerst alleen schoolgereden zowel naar school brengen en halen. Dit vonden we alle twee wel spannend. De kinderen zitten verspreid op 4 verschillende scholen en dit rijden we in 2 routes. Toen wij voor het eerst in de auto gingen leren rijden leek het net of we weer voor het eerst les kregen hierin. Beiden vinden we de oudste auto het lekkers rijden! Deze week zijn we ook gezellig wezen winkelen in ‘’Somerset Mall’’. Aangezien de oude auto gebruikt wordt voor schoolrijden stelden wij gelijk de vraag, kunnen we die oude auto meenemen? Als we weer op tijd terug zouden komen was het prima, wij gelijk, super! Mr Price is de geslaagde winkel volgens onze collega’s dus daar wilde wij natuurlijk ook wel eens gaan kijken. Het is een leuke en goedkope winkel! Ze hebben er van alles! Tenslotte hebben we nog lekker wat gedronken bij een goede bakker, het was erg lekker! Ook hebben wij voor het eerst meegemaakt dat het elektriciteit uitviel, de eerste keer was het voor kort. Maar nu ik dit verslag aan het tikken ben is het voor langere duur! Nu dus zonder licht! (8.00) Dan kom je er pas achter wat je mis! Deze week zijn we beiden ook niet lekker geweest, gelukkig allebei op een andere dag. Krampen in onze buik etc. Dit komt vast door het eten! Verder hebben we het nog steeds super naar onze zin! Ook hebben we deze week een begeleidingsgesprek gehad en de examenopdracht besproken. Onze examenopdracht is een themaweek organiseren. Dit gaat nu ook bijna aan de gang. Hiervoor moeten we eerst een beginsituatie maken en inventariseren van wensen en behoeftes van de cliënten. We hebben al leuke ideeën hiervoor opgedaan.

Tja en toen dachten we laten we eens kijken een uur of 11 bij de schakelaar een stuk verderop buiten, en hup dingetje omhoog en hij deed het weer!

We kijken weer uit naar een leerzame en nieuwe week!

Groetjes Judith en Tirza

Annelien:

Leuk om te lezen weer! Hahaa.. zo simpel kan het dus zijn om even een schakelaar omhoog te duwen;) Geniet ervan he! En heel fijn dat jullie het zo naar jullie zin hebben!
    Dikke knuffel!
    btw Tirs: ik heb nog over je gedroomd, dat jij geen warm water had in Afrika, omdat ik in Nederland stond te douchen;);)

• 24 September 2012 - 09:13

Johan Marianne En Sophie:

Ha zuss en Tirza,

Leuk om steeds weer wat van jullie te lezen en foto's van jullie te zien.
    Fijn om te horen dat jullie het nog steeds naar je zin hebben, al weer 2 weken
    voorbij wat gaat het toch snel hoeveel nachtjes nu nog Judith ;-)
    Haha volgende x gewoon gelijk even bij de schakelaar kijken als de stroom
    weer uitgevallen is zkr.
    Meiden geniet van jullie tijd daar.

Liefs Johan Marianne en een dikke knuffel van Sophie voor 'auntie' Joetha

• 25 September 2012 - 21:05

N. Van Horssen:

Hoi Thirza en judith,

Net even jullie verslag gelezen. Fijn dat alles goed gaat; je moet dat toch altijd maar afwachten, van te voren weet je niet wat je te wachten staat, gelukkig dat het allemaal mee valt! Ik zag jullie al door het Afrikaanse land toeren om alle kinderen op te halen. Knap hoor dat jullie dat allemaal zo maar doen!
    Rijden ze daar ook rechts? Een mooi winkelcentrum leek het mij, de koffie met gebak zag er erg lekker uit zeg! Je zou er zo zin in krijgen.
    Wel even wennen aan het feit dat de stroom zo maar uit kan vallen, wat dat betreft zijn we niks gewend.
    Het begint hier in ons kikkerlandje echt al herfst te worden, afgelopen weekend de eerste herfststormen
    met daarbij flinke regenbuien en s avonds "alweer vroeg donker. Is het bij jullie nog zomer ?
    Het allerbeste en sterkte in het verre Zuid-Afrika!!

Groetjes N.van Horssen.

• 28 September 2012 - 10:43

Mieke:

Ha Tirz en Judith,

Leuk om jullie verslagen te lezen, zo weten wij een beetje waar jullie mee bezig zijn.
    Kijk maar uit met zo''n oude auto Tirz straks sta je stil.....oude wegen wel denk ik he en is
    het erg heuvelachtig?
    Als we aan Rucháma vragen waar is tante Tit dan denk ze nog altijd in het vliegtuig heel ver weg
    naar Afrika.

Sterkte met alles en alvast een fijn weekend!

Liefs Ger, Mieke en Rucháma