Onze eerste stageweek... - Reisverslag uit Gordons Bay, Zuid-Afrika van Tirza & Judith - WaarBenJij.nu Onze eerste stageweek... - Reisverslag uit Gordons Bay, Zuid-Afrika van Tirza & Judith - WaarBenJij.nu

Onze eerste stageweek...

Blijf op de hoogte en volg Tirza & Judith

17 September 2012 | Zuid-Afrika, Gordons Bay

Onze eerste stageweek is alweer voorbij! Wat ging dat snel! We hebben overal meegekeken en meegeholpen, zodat we het aankomende week ook af en toe zelfstandig kunnen gaan doen.
Zo hebben we geholpen op de babyunit. Hier zijn 4 peuters en 2 baby’s. De baby’s slapen het grootste gedeelte van de dag en de peuters spelen veel buiten. En als de peuters buiten spelen, kunnen wij ondertussen ook heerlijk van het zonnetje genieten, ideaal!
Ook hebben we geholpen op Unit 1 en 2. Dit zijn de units van de grotere kinderen. ’s Ochtends helpen we soms met de breakfast. Of we brengen de kinderen naar school en halen ze weer op. Als ze weer uit school komen, spelen ze op de playground of in de playroom. Door de weeks dragen de huismoeders de meeste zorg voor de kinderen. In het weekend, wanneer de huismoeders vrij zijn, dragen wij met elkaar de zorg voor hun. ’s Avonds spelen de kinderen altijd nog in de big playroom, voordat ze naar bed gaan. Nadat we de kinderen dan in bed hebben gelegd, zijn we weer vrij.
Afgelopen week zijn we ook naar een musical geweest, waarin ook kinderen van Goeie Hoop speelde. Dat was ook erg leuk!

Zaterdag waren we, samen met nog twee vrijwilligers, vrij. Omdat het zo’n 27 graden was, zijn we heerlijk de hele dag naar het strand geweest. Daar hebben we heerlijk gezwommen en liggen zonnen.

Als we allebei terug kijken op deze eerste week, is onze eerste stageweek echt heel snel voorbij gegaan! We hebben het ook echt goed naar onze zin, dus dat scheelt ook wel! We hebben veel nieuwe indrukken opgedaan en veel nieuwe dingen geleerd! Het was erg leuk! Op naar de tweede week :)

Dat was weer even een klein verslagje van ons!

We hopen dat jullie het leuk vinden om zo af en toe eens wat van ons te horen!

We houden jullie wel op de hoogte!

Groetjes!

• 17 September 2012 - 12:54

Anne Kraaijeveld:

Haa meiden!

Het is zeker leuk om wat te horen van jullie..
    Maar 27 graden klinkt goed!:) Dan is het hier in Nederland maar koud!

Nou geniet ervan en ik kijk uit naar het volgende verslag!;)

Liefs, Anne

• 17 September 2012 - 14:00

Wieneke:

Ha zus en Tirza,

Ja dat snap ik wel dat het met 27 graden goed uit te houden is, lijkt mij ook heerlijk zeg. En dan wij hier in dat frisse kikkerlandje. Maar geniet er maar lekker van voor je het weet is het februari, haha. Groetjes van je zus en gevolg

• 17 September 2012 - 15:33

Lenneke:

Hey,

Leuk om jullie verslag te lezen:d
    Heerlijk, om met die temp naar het strand te gaan,
    dat is hier wel anders;-)
    Succes aankomende week en ik ben benieuwd naar jullie volgende verslag

Liefs

• 17 September 2012 - 17:54

Annelien:

Geniet ervan he!! Vet leuk zo'n musical!
    LAat maar snel weer wat van je horen!

Dikke knuffel,

Annelien

• 17 September 2012 - 18:59

Marleen:

Ha Tirza, leuk om jullie ervaringen zo te lezen!
    Geniet ervan en heel veel succes!!!

Groetjes, Marleen

• 20 September 2012 - 18:40

Wilfred:

Hey zussie en Tirza.
    Als ik de foto`s zo zie dan begrijp ik helemaal dat jullie het goed naar je zin hebben en de eerste week snel voorbij was. En wij hier maar hard werken in een koud europa ;-) Geniet er nog even lekker van daar. Voor je het weet is het februari en ik heb heel veel sneeuw en vorst besteld voor als jullie terug komen :-p dus warm alvast maar een beetje op.

Zwaai zwaai!!