Eerste stagedag... - Reisverslag uit Gordons Bay, Zuid-Afrika van Tirza & Judith - WaarBenJij.nu Eerste stagedag... - Reisverslag uit Gordons Bay, Zuid-Afrika van Tirza & Judith - WaarBenJij.nu

Eerste stagedag...

Blijf op de hoogte en volg Tirza & Judith

10 September 2012 | Zuid-Afrika, Gordons Bay

Na een weekendje van bijkomen en uitrusten van de reis en hier en daar alvast wat meegekeken te hebben en een afrikaanse kerkdienst, vandaag onze eerste stagedag!

'S ochtends begonnen we met een rondleiding door Frederike. Zij liet ons alles in het Goede Hoop huis zien, en vertelde precies hoe alles in zn werking ging. Ondertussen kwamen we steeds weer 'nieuwe gezichten' tegen, dus elke keer werden we weer aan nieuwe mensen voorgesteld. Op een gegeven moment hoor je zoveel namen door elkaar, dat je de eerste al weer bent vergeten. Dat wordt voor ons beide een mooi leerdoel om mee te beginnen :)
Na de rondleiding werd ons rooster uitgelegd en konden we allebei om 1 uur aan de slag op de playground. Hier kwamen de kleine kinderen spelen. Nadat de grotere kinderen uit school kwamen, kwamen ook zij buiten spelen. Elke keer als er weer iemand uit school kwam, werden we netjes begroet met 'Afternoon, how are you?' Wij vroegen dan gelijk weer naar de naam van het kind, zodat we die goed kunnen oefenen..

Om kwart over 3/ half 4 ben ik (Judith) met Lydia meegegaan naar de Bibleclub.
Na nog geen 5 minuten rijden vanaf het Goede Hoop huis kwamen we aan bij een paar huisjes, beter bekend als boorgat. We gingen naar binnen in één van de huisjes en daar waren al 2 kinderen aanwezig voor de Bijbelclub. Toen de kinderen er waren begon Lydia met zingen met de kinderen. De liedjes werden in het Afrikaans gezongen,maar waren voor mij goed te volgen omdat het bekende liedjes zijn, zoals: Een wijs man bouwde zijn huis op het zand, Uw Woord is een lamp voor mijn voet enz.
Daarna bad Lydia voor de groep. Na het gebed deden we een quiz. Twee kinderen speelden tegen elkaar, en mochten de vragen beantwoorden die Lydia aan hen stelden. De afgelopen weken waren er verschillende Bijbelverhalen verteld, en daar gingen de quizvragen over. Elke keer als er een goed antwoord gegeven werd, mocht er een sliertje spaghetti uit de kom gepakt worden. Aan het einde van de quiz deden de spelers hun eigen spaghetti aan elkaar om te kijken wie de lange sliert had.
Na de quiz baden we met elkaar. We stonden in een kring, met elkaars handen vast en baden het 'Onze Vader' in het Afrikaans.
Aan het einde van de Bijbelclub kregen alle kinderen 2 manderijntjes, waar ze maar al te blij mee waren!

Na nog wat foto's gemaakt te hebben, zijn we weer naar huis gegaan.

Als we beide terug kijken op de eerste stagedag, hebben we veel indrukken op gedaan. Genoeg om ons eerste logboek van te kunnen schrijven!

Tot snel weer!
Groetjes!

• 10 September 2012 - 22:55

Aart-Jan Prins:

Hoi Tirza & Judith,

Wat mooi zeg de foto's en leuk om jullie verhalen te lezen wat er allemaal gebeurd daar!
    Veel succes daar in cape town.

Groetjes
    Aart-Jan

• 11 September 2012 - 16:37

Janneke :

even een berichtje van Rhodé,

ik vind je foto's erg leuk, maar ik mis jou op de foto...dus kan me nog maar moeilijk voorstellen dat je daar bent! Ik hoop dan ook snel jou, samen met een donker kindje op de foto te zien...Heel veel plezier...En ik wil graag weten hoe lang de vliegreis duurde...

En ik vind jou hartstikke lief

liefs Rhodé

• 11 September 2012 - 17:36

Nelleke:

Echt super! Leuk hoor en mooie foto's!
    Veel succes!

Xxxx

• 11 September 2012 - 20:39

Marielle:

Heee Juud en Tirza!

Gaaf dat we van 'n afstandje mee mogen genieten =)
    Hihi, niet te enhousiast gaan schrijven hoor Juud, anders kan ik niet anders als in de kerstvakantie naar je toe komen;p
    Geniet ervan meiden!

Xxxxx

• 11 September 2012 - 22:19

Elske:

Ejjj Judith,

Wat super om zo met je mee te kunnen leven!!
    Heel veel succes daar.
    Geniet ervan.

Liefs Elske

• 15 September 2012 - 16:30

Robert Soffree:

Eey Tirza,

Wat leuk dat je stage in het buitenland doet.

Veel succes en plezier daar, geniet ervan.

Groeten,
    Robert Soffree

• 15 September 2012 - 21:58

N. Van Horssen-van Der Zwaag:

Hallo Thirza en Judith,

Leuk om jullie belevenissen te lezen. Het is heel mooi om zo iets voor deze kinderen te kunnen betekenen. Prachtige foto"s; ik heb er echt van genoten! Wat een schatjes met die donkere kroeskoppie"s.
    Een hele goede tijd nog toegewenst daar in Afrika!!

Groetjes fam. van Horssen.