The trip and the first day! - Reisverslag uit Gordons Bay, Zuid-Afrika van Tirza & Judith - WaarBenJij.nu The trip and the first day! - Reisverslag uit Gordons Bay, Zuid-Afrika van Tirza & Judith - WaarBenJij.nu

The trip and the first day!

Blijf op de hoogte en volg Tirza & Judith

08 September 2012 | Zuid-Afrika, Gordons Bay

Jaja, dan was het zo ver! We waren zeer ruim op tijd op Schiphol om naar Kaapstad te gaan! Koffers laten inpakken, tickets laten printen, en uiteraard inchecken. Hier moesten we nog voor haasten dit omdat het een beetje laat geworden was met afscheid nemen... (hea Juud;)) Gelukkig ook goed door de douane gekomen.. En daar zaten we dan, helemaal niet met het besef dat we naar Africa gingen. Wel vreemd omdat dit natuurlijk de reis was er naar toe! We moesten over stappen op London en hadden helaas 1,5 uur vertraging... En kwamen dus vanmorgen rond 9 uur opgehaald! Het was ongeveer een half uurtje rijden. Vol verwachting stonden de 3 meiden ons al op te wachten! En we kregen a big hug! Juud en ik zaten maar tegen elkaar, heb jij het nu door dat je in Africa bent? Maar nee hor, het leek nog net gewoon vakantie of iets. Bizar die krottenwijken die je ziet, zoveel op een vlakte. Alleen het doordringen moet nog komen..

Aankomst Goeie Hoop Huis..
Dat was zo schattig, the children vlogen ons om de hals en riepen: New Auntie! Zo erg enthousiast. So sweety en mooi om te zien! Ook de huismoeder begroetten we netjes met: Good morning, how are you? De kinderen hielpen os heerlijk met de koffers, schitterend!

Vertrek Kaap de Goeie Hoop..
De meiden vroegen natuurlijk gelijk al of dat we nog zin hadden om naar Kaap de Goeie Hoop te gaan. En uiteraard wij hadden daar natuurlijk wel zin in, ondanks we wel een beetje moe waren na de reis. Maar absoluut geen spijt gehad dat we mee geweest zijn! It was so beautiful! Zo een schitterend uitzicht! Langs de Atlantische Oceaan gereden en stil gestaan, we make nice pictures! Echt bizar hoe helder..! Op een gegeven moment zag me collega een zwarte vin boven het water uit! En ja hoor, een Orka! Wow! We keken onze ogen uit! Daar hebben we lekker ook gegeten, pancakes met kaneel en ice cream en een lekker drankje! Heerlijk!
Eenmaal aangekomen bij Kaap de Goeie Hoop, reden we een mooie route langs de Atl. Oceaan en mooie bergen, helder water, really so nice! Jaja wat we toen tegen kwamen,, een struisvogel die een vrouwtje aan het versieren was, masterlijk om te zien! Even verder zagen we vanaf een meter gewoon. Echt vet! en weer verder gereden, zagen we nog een steenbok! Unbelievable, wat we in één dag allemaal gezien hebben! Ook vanaf de Cape Point hadden we een prachtig uitzicht! Hier zagen we ook hagedissen! Het leek wel vakantie! We hebben wat kilometers gereden zeg! Juud en ik half slapend man! Haha maar it was een nice day! 'S avonds hebben we nog lekker pizza gegeten en 2 drankjes op, en dat voor maar 7.60 pp! Goedkoop!

Dit was dan zoëven van de reis en the first day!

Baie dankie!

• 08 September 2012 - 22:46

Johan, Marianne En Sophie:

Ha lieve zus en Tirza, ;)

Heel fijn om te horen dat jullie goed aangekomen zijn, haha die Juud afscheid nemen valt niet mee he!
    We vinden het leuk om jullie te volgen. Een fijne tijd daar en veel succes.

Liefs Johan, Marianne en een dikke knuffel van Sophie!

• 08 September 2012 - 23:17

Annelien:

Lieve Tirs en Judith,

Super fijn om te lezen dat jullie veilig zijn aangekomen!!! Echt mooi om te lezen wat jullie allemaal gezien hebben, moet ongelooflijk en heel onwerkelijk zijn geweest. Ik kan me ook gewoon niet voorstellen dat je nu in Africa zit Tirs!!
    Vanavond de JV DVD gezien, echt heel leuk, je staat er mooi op;)
    Ben benieuwd naar het volgende verslag!!

Lots of love,

Annelien

• 09 September 2012 - 11:03

Wilfred:

Hey Joetha en Tirza.

Fijn dat jullie goed aangekomen zijn in donker afrika. Leuk dat jullie gelijk al een stukje van het land gezien hebben! Als ik de foto`s zie krijg ik spontaan zin in vakantie :-) Geniet er lekker van daar en maak er een mooie tijd van.

Groeten je grote broers en Ellis

• 10 September 2012 - 07:43

Rosanne:

Ha Tirza en Judith,

Wat fijn dat jullie zijn aangekomen in dat verre Afrika! Erg leuk om jullie te volgen!
    Een fijne tijd daar en heel veel succes!

Liefs,
    Rosanne

• 10 September 2012 - 13:22

Lenneke:

Ha meiden,

Veilig en wel aangekomen!
    Nog een hele fijne tijd daar, ik ben benieuwd naar alle verhalen;-)

Groetjes Lenneke

• 10 September 2012 - 13:33

Wieneke:

Ha juud en tirza,

Fijn dat jullie goed zijn aangekomen. Wat een gave foto's al zeg, ik zou er ook zo zin in hebben om daar eens rond te hobbelen!
    Een fijne tijd daar. We volgen jullie verhalen.
    Liefs van je zus, zwager en de kids

• 10 September 2012 - 13:56

Thea:

Ha new aunties,

Fijn dat jullie veilig zijn aangekomen op het Afrikaanse continent en een warm onthaal hebben gehad van jullie nieuwe collega's. Duurde het afscheid nemen zo lang Juud? Je moe nie huil nie, meid, voor alles is een tijd. (Maar ik snap je wel hoor)
    Wat een leuke site seeing hebben jullie gehad, orka's, flirtende struisvogels, dat is weer even wat anders dan met je kop in het zand staan!
    En meteen schrijven over drankjes, pizza en pancakes met ijs en kaneel... Foeii, dat zou verboden moeten worden! En mooie foto's, zo langs the Ocean. In Julianadorp krijgt er vast een bonny heimwee...

Hele fijne en gezegende tijd met je collegas en Afrikaanse kindertjes.
    We blijven je beeldende verhalen volgen.

Liefs,

The Mawayas

• 10 September 2012 - 14:07

Jaïr En Anna-Marie:

Hoi Tirz,

Wat fijn dat jullie in Afrika zijn aangekomen. Het klinkt erg leuk en gezellig. Ook prachtige foto's al gemaakt!!

Liefs uit Nederland van het bruidspaar

• 10 September 2012 - 16:56

Anne:

Haa meide!

Wat klinkt het allemaal super!:)
    Geniet ervan!

Liefss, Anne

• 10 September 2012 - 18:38

Annemarije Vos:

Hee dames

Wat leuk om jullie eerste verhalen te horen!! En gaaf dat jullie het al zo naar jullie zin hebben ;)
    Maak er een mooie tijd van. Ik ben benieuwd naar de rest!

De BBQ en reünie was zeer geslaagd. Je stond leuk op de film hoor ;) Het was super lekker weer van het weekend. Gister was het hier rond de 25 graden, erg warm =) En vandaag ook nog lekker. Van de week wordt het minder > de herfst is in aantocht!!

Liefs Annemarije