Kerst, Oud & Nieuw, Vakantie - Reisverslag uit Gordons Bay, Zuid-Afrika van Tirza & Judith - WaarBenJij.nu Kerst, Oud & Nieuw, Vakantie - Reisverslag uit Gordons Bay, Zuid-Afrika van Tirza & Judith - WaarBenJij.nu

Kerst, Oud & Nieuw, Vakantie

Blijf op de hoogte en volg Tirza & Judith

03 Januari 2013 | Zuid-Afrika, Gordons Bay

Kerst
1e Kerstdag zijn wij in de ochtend naar de kerk geweest en ’s middags kwamen er mensen cadeautjes brengen voor de kinderen, dit was hun eerste keer dat zij zoiets deden! De kids waren erg blij ! ’S Avonds hebben we lekker uitgebreider gegeten, en dit was natuurlijk buiten! De kinderen hebben erg genoten ook van het eten. Zelfs dat er een paar waren die te veel op hadden en moesten overgeven. In de avond mochten de kids allemaal boven komen bij de Aunties! Dit vinden ze natuurlijk fantatisch! Hier hebben we kerstfeest gehouden, er werden teksten gelezen, liedjes gezongen en dingen opgezegd. Hierbij hadden we wel even een kerst gevoel! 2e kerstdag bestaat hier niet maar deze dag werd wel gevuld. In de ochtend mochten de kinderen weer bij ons boven komen en moesten ze netjes gaan zitten. In het midden van de kamer, lag weer een hele berg met cadeautjes! Deze dag hadden we dus een Sinterklaas idee! We vonden het leuk om het hier meegemaakt hebben, maar niet voor iedere Kerst, zonder familie etc.!

Oud & Nieuw
Dit leek dus totaal geen Oud en Nieuw! We hadden beide dagen geen kerk, geen appelbeignets, geen familie, geen vuurwerk. Haha! Wel hebben we om 12uur nieuw jaar gewenst en ook lekkere oliebollen gegeten, maar meer dat dit was het niet. Maar ook hiervan hebben we gezien hoe dit in Zuid-Afrika gehouden werd.

Vakantie 21 Jan. – 4 Febr.
Hier zijn we erg hard en toe! Gister zijn we druk bezig geweest met zoeken en spitten door folders, boekjes, internet enz.! Uiteraard hadden we van andere vrijwilligers al het een en ander gehoord, wat aanraders waren! Maar eenmaal begonnen zijnde, werd het toch wel moeilijker dan we dachten! Zelf huisjes en Bed en Breakfast boeken. Wat een werk zeg! Maar we hadden een collega gesproken die ons motiveerde hierin!:) Wat we van plan waren was om voor iedere nacht iets te boeken, maar als je te laat bent of iets niet kunt vinden, wat dan! En onze collega verblijdde ons met: gewoon gaan rijden en zoeken naar Bed en Breakfast! Want waar wij willen heen gaan, daar heb je genoeg B & B’s. Dan kun je ook niet met je planning in de knoei komen! Ons einddoel is Port Elizabeth. We willen via Hermanus, Bredadorp, George, Knysna, Port Elizabeth en Addo. Hier in willen wij een hoop van de natuur gaan zien, Olifant rijden, dagtour: de ochtend in Addo Elephent park een tour en de middag in Schotia Park ook een tour. Hier hopen wij als we geluk hebben de Big 5 te gaan zien. Ook worden wij deze dag voorzien van Lunch en Diner. De terug weg hopen wij te reizen via de kust: St. Francisbaai, Plettenberg bay, Oudtshoorn, Mosselsbay, St. Sebastiaan bay en dan weer back in town: Gordonsbay! Wij hopen dat het allemaal goed gaat komen, met reserveren van atrracties/bezienswaardigheden, vinden van B&B en natuurlijk de goede route!:D Deze route kun(t) u/jij zo zien op een kaart, het is naar ons zien een eenvoudige route!;) De laatste week als wij uit geroosterd zijn, willen wij nog het volgende doen: Tafelberg, Pingiuns, Waterfront, Wijnproeverij en Robbeneiland. Wij verwachten dat het een geslaagde vakantie gaat worden! En uiteraard zullen wij een paar fotootjes plaatsen na onze vakantie!

Wij waarderen het zeer dat deze site zo vaak bezocht word en er ook reacties geplaats worden! Baie dankie hiervoor!

Groetjes Juud & Tirz

• 03 Januari 2013 - 13:39

Annemarije:

Haa meiden,

Wat leuk om weer even te lezen hoe met jullie gaat!! Ik wens jullie alvast een leuke vakantie toe. Ga er lekker van genieten ;) Tot snel!!

Liefs Annemarije

• 03 Januari 2013 - 14:17

Wieneke:

zo zus, dat schiet dus al weer aardig op. Zo te lezen gaan jullie nog een heerlijke vakantie tegemoet, geniet ervan want voor je het weet ben je weer in ons natte kikkerlandje!!
    Liefs van ons en tot mijn verjaardag!!

• 03 Januari 2013 - 16:57

Anne:

Nou Tirss,,
    Julie nog de beste wensen voor 2013. Apart hoor daar Kerst, Oud&Nieuw vieren!
    Klinkt helemaal leuk wat je gat doen!:) Success en tot in februari!
    Geniet ervan!

Liefs Anne (&Sander;))

• 03 Januari 2013 - 21:20

Mawaya Family:

Ha zus, ik weet ook nog wel een makkelijke route, dwars door het oerwoud naar Malawi, hartelijk welkom!
    Nee hoor, genieten jullie maar lekker van je vakantie, wees voorzichtig en niet teveel pizza's eten en telang in de zon liggen he. steekt zo vreselijk af als je weer in het vaderland terug komt!

Veel liefs van de Mawaya Family

• 04 Januari 2013 - 11:18

N. Van Horssen:

Hallo dames,
    Allereerst een heel gelukkig,gezond 2013! En alles wat nodig is toegewenst.
    Wel een aparte belevenis om daar onder die omstandigheden kerst en oud en nieuw te vieren, maar wel heel mooi om dat zo met elkaar te beleven.
    Het schiet alweer aardig op he, het eind is echt in zicht! Onvoorspelbaar dat het zo snel gaat, als je ervoor staat lijkt het zo lang, maar nu zit het het er alweer bijna op!
    Hier in ons kikkerlandje gaat alles goed, althans bij de family v. Horssen. Allen goed gezond en doen gelukkig nog niet mee met alle rondgannde griepjes[ overgeven enz. enz.}
    De vakantie weer voorbij, drukke dagen, oa de verjaardag van mijn ega, maar wel gezellig.
    Heel erg leuk zeg dat jullie nog een reis gaan maken. Zo te lezen hopen jullie veel te zien!
    Als je terug bent in Nederland moet je heel snel eens langs komen met foto"s en verhalen; we zijn erg benieuwd naar je belevenissen. Een hele fijne tijd toegewenst en ontvang onze hartelijke groetjes van ons allemaal.
    Wieger roept net en wenst jullie een gelukkig nieuwjaar!!
    Fam. van Horssen

• 04 Januari 2013 - 12:55

Mieke:

Ha meiden,

Allereerst alle Goeds toegewenst voor 2013. Wat gaat de tijd toch hard he, nog 6 weken en je bent als het goed is weer in Nederland. Wat apart om het zo allemaal te beleven kerst en oud en nieuw. Ik kan begrijpen dat jullie erg zin in jullie vakantie hebben, leuk om toch iets meer te zien van Afrika.
    Bij ons allemaal zo zijn gangentje. Rucháma weer wat grieperig koorts etc. Heel veel slapen....
    Nou hier is het geen winter hoor, hoge temperaturen en veel heeel veel regen. Hopenlijk krijgen we ng strenge vorst dan kunnen we nog gaan schaatsen en wat dacht je van al het ongedierte (zijn jullie inmiddels wel gewend he)?
    Nou morgen verjaardag van pa en Jether, dat wordt denkt ik een heerlijke tompoes van bakker voordijk Tirz bij de koffie...Sorry wel erg lekker..

Nou de groetjes maar weer en geniet nog van de laatste weken.

Tot snel, Liefs
    GMR

• 05 Januari 2013 - 11:30

Rosanne:

Ha Tirza en Judith,

Erg leuk om te lezen hoe jullie kerst, oud en nieuw etc. hebben meegemaakt! Het zal allemaal erg indrukwekkend geweest zijn de afgelopen periode.
    Ik wens jullie een fijne vakantie toe hoor, geniet ervan!

Liefs van Rosanne