Zuid-Afrika - Reisverslag uit Gordons Bay, Zuid-Afrika van Tirza & Judith - WaarBenJij.nu Zuid-Afrika - Reisverslag uit Gordons Bay, Zuid-Afrika van Tirza & Judith - WaarBenJij.nu

Zuid-Afrika

Andere kleur mensen,
Andere bezigheden,
Andere gewoontes en talen,
Andere wensen,

Voor parkeren is er iemand,
Bij één kassa ongeveer 3 mensen,
Bezigheden langs de weg ook daar vind je niet niemand,
Zwaaiend met een vlaggentje, waar zijn de grenzen,

Anders weer,
Anders water,
Anders eten,
Anders verkeer,

Zomaar een stopbord bij iedere weg,
Wie het eerst komt mag als eerst,
Veel weg lifters,
Je moet goed op letten dat jij je zelf beheerst,

Andere dingen wat je soms doet hinderen
Andere regels,
Andere cultuur,
Andere kinderen,

Links rijden,
Over bobbels en door kuilen,
Lekker stoffig, maar zou niet willen ruilen,
Ook gemakkelijk in tijden,

Anders geduld,
Anders huilen,
Anders leven,
Anders elektriciteit,

Door de krottenwijk in de avond,
Het is net een buurtfeest,
Allerlei lichtjes, veel kids en mensen buiten,
Stinkt naar vuurtjes en springen in het rond,

Andere geloofservaringen,
Andere kijk hierop,
Andere doelen, gericht op het innerlijk wat het belangrijkste is,
Andere, ja betere kijk, dan bij ons waar het vaak gaat over uiterlijke dingen,

Zo bijzonder om het mee te maken,
Zo wonderlijk om de schepping te zien,
Zo mooi om de kinderen te helpen,
Zo is God Die helpt in nood, wat jij en ik niet verdien!

God is goed in alles wat Hij doet!

• 15 Oktober 2012 - 21:40

Annie:

Wonderful Tirs!!! Kom maar snel weer terug!!

• 16 Oktober 2012 - 17:32

Marjolein:

mooi gedicht tirz..
    nog steeds naar je zin;):P
    hard bezig met je examen??
    liefs groetjes aan juud!

X mar

• 16 Oktober 2012 - 21:08

N. Van Horssen:

Hallo Thirza En Judith,

Ik ken je wel niet persoonlijk Judith, maar leer je door de mailtjes een beetje kennen. Zojuist jullie verslag in dichtvorm dit keer gelezen. Heb jij dit gedicht Thirza of jullie beiden? Ik vond het erg mooi en leer zo steeds weer opnieuw een stukje van Afrika kennen!!
    Nog bedankt voor je reactie op mijn vorige mail. Als je in de vreemde zit ver van het vertrouwde Holland dan is elke reactie welkom, ontberen doet waarderen!! Het is voor mij een kleine moeite om even wat te sturen; ik vind het zelf ook altijd leuk als je wat stuurt en je hoort dan wat terug.
    Ik vind het knap dat jullie gezien al die veranderingen het zo goed daar maken. Ik geloof dat ik op jullie leeftijd dat echt niet zo had gedaan.
    De herfst is hier nu echt begonnen: regen en harde wind en prachtige verkleurde bladeren, mooi hoor!
    Dat is bij jullie denk ik niet het geval! Zo nu ga ik even koffie zetten, ontvang de groetjes van ons allen!!

Avee!! fam. van Horssen.

• 17 Oktober 2012 - 07:10

Tirza & Judith :

@. Fam van Horssen
    Het leek mij ook leuk om inderdaad een keer iets te vertellen over Zuid-Afrika, en dit gedicht heb ik gemaakt (Tirz). Dit omdat wij afgelopen week niet echt specifeke dingen hadden om te vertellen. En uiteraard zijn er een hoop die wachten op een verslag! Erg leuk! Het is echt een hele uitdaging! Dat is iets wat we vreemd blijven vinden hor, dat het weer hier anders is dan bij jullie! Hier waait het gigantisch, dat wel! Windkracht 6. Echt storm.. Nu is het wat miezerig.. Maar de zon zal wel weer komen! Wel heerlijk hoor herfst, lekker wandelen etc.!
    De hartelijke groetjes terug!